تبلیغات
شیعه چه می گوید ؟ - اهل سنت پیروی از کدام سنت ۴

اهل سنت پیروی از كدام سنت ؟

اهل سنت همانگونه كه در  دو  مطلب قبل گذشت ، برخلاف اسم شان از سنت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) متابعت نمی كنند بلكه از  سنت عمر ، ابوبكر و معاویه و ... تبعیت  می كنند. آنان نه تنها از سنت رسول خدا(ص)  پیروی نمی كنند  كه با آن بخاطر  پیروی شیعه از سنت رسول الله (ص)  مخالفت می نمایند.

در زیر  به چند نمونه از سنت  رسول خدا(ص) كه اهل سنت با آن مخالفت كرده اند چون شیعه به آن سنت ها عمل می كنند ، اشاره می شود :

1-     سنت رسول خدا (ص)  مسطح كردن قبر ها بوده است اما اهل سنت برای اینكه شیعیان قبور اموات خود را مسطح می كنند ، قبور اموات شان را مانند كوهان شتر بالا می  آورند.

دركتاب های " المجموع " و  " ارشاد الساری "  آمده است  كه  قاسم بن محمد بن ابوبكر گفته : من  قبر  رسول خدا(ص) و  قبور ابوبكر و عمر را دیدم  كه مسطح بودند .  آنگاه همین كتاب ها از قول پسر ابوهریره  می  نویسند : امروز افضل این است كه ما از  تسطیح  به تسنیم ( مانند كوهان شتر با لا آوردن) عدول كنیم  چون تسطیح شعار رافضی ها شده است ؟![1]

2-      در كتاب " شرح المواهب اللدنیه "  آمده است  :  سنت آن است كه عمامه را بپیچی همانگونه كه رسول خدا(ص) آن را می پیچید. اما امروز این نحو پیچیدن عمامه شعار فقهای امامیه شده است ، از  این جهت  مصلحت ترك این سنت است  تا به فقهای امامیه شباهت پیدا نكنیم ؟! [2]

3-     بغوی  در كتاب " التهذیب فی فقه الشافعی " نوشته : آیا نماز نافله را با جماعت بخوانیم یا منفردا ؟ این جا دو  صورت وجود دارد :  یك صورت این است كه با جماعت افضل است چون  عمر  آن را به امامت ابی بن كعب ، به جماعت دستور داد. صورت دوم این است كه  : بدون جماعت و منفردا بخوانیم  چرا كه رسول خدا(ص)  می فرمود : در خانه های خود نماز كنید چرا كه بهترین نماز  مردان ، نمازی است كه در خانه های خود انجام می دهند  مگر نماز های واجب ( كه مستحب است به جماعت خوانده شوند) .  افضل بودن نماز مستحبی با جماعت صحیح تر است ![3]

4-    زمخشری در كتاب " ربیع الابرار " می نویسد : اولین كسی كه برخلاف سنت رسو خدا(ص)  انگشتر خود را به دست چپ كرد ، معاویه بود.[4]

5-    بالاخره  ابن تیمیه  تصریح می  كند كه ترك سنت رسول خدا(ص) به جهت مخالفت با شیعه بهتر است . وی در كتاب " منهاج السنه " می  نویسد :  اگر برخی از سنت های رسول خدا (ص) شعار شیعه شده باشد ، ترك آن بهتر است تا سنی از رافضی شناخته شوند و  سنی با شیعه  شباهت  پیدا نكنند .[5]

 



[1] -  المجموع :‌ ج5 ، ص229 ، ارشاد الساری : ج2 ، ص468( ان الافضل الآن ، العدول من التسطیح الی التسنیم لان التسطیح صار شعارا للروافض فالاولی  مخالفتهم )

[2] -  شرح المواهب اللدنیه : ج5 ، ص13( السنه أن تلف العمامه  كما كان یلفها رسول الله (ص) هذا تطبیق السنه . وصار الیوم شعارا لفقهاء الامامیه فینبغی تجنبه لترك  التشبه  بهم )

[3] -  التهذیب فی  فقه الشافعی : ج3 ، ص232 (هل یصلی النافله جماعه ام  منفردا ؟ وجهان :‌احدهما الجماعه افضل ، لان عمر جمعهم علی ابی بن كعب . والثانی منفردا افضل ؛ لا ن النبی (ص) ... قال :‌صلوا فی بیوتكم فان افضل  صلاه المرء فی بیته  الا المكتوبه ... والا ول اصح.

[4] -  ربیع الابرار : ج4 ، ص24 ( اول من اتخذ التختم بالیسار خلاف السنه هو معاویه ) .

[5] -  منهاج السنه : ج2 ، ص143 ( و من هنا ذهب بعض  من الفقهاء  الی ترك بعض المستحبات اذا صارت شعارا لهم – ای للشیعه – فانه  و ان لم یكن الترك واجبا لذالك و لكن  فی اظهار ذالك مشابهه لهم فلایتمیز  السنی من الرافضی و مصلحه التمیز عنهم  لاجل هجرانهم و مخالفتهم اعظم من  مصلحه هذا المستحب )




طبقه بندی: تاریخی ، 

تاریخ : جمعه 7 دی 1386 | 12:12 ب.ظ | نویسنده : حقگو | نظرات
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.